Gibanje za zdravje

GIBANJE – POT DO ZDRAVJA

Dokazano je, da telesna vadba skupaj z zdravim načinom življenja omogoča veliko bolj kakovostno življenje in manj zdravstvenih težav, ne glede na to, v kakšni starosti se začnemo z njo ukvarjati. Redna vadba upočasni pešanje telesnih in duševnih sposobnosti ali pa jih celo poveča.

Za odrasle osebe je priporočljivo, da so aktivne vsaj 30 minut dnevno, otroci in mladostniki pa vsaj uro na dan. Z ustreznim podaljševanjem trajanja in višanjem intenzivnosti vadbe dosežemo boljše rezultate, in na takšen način krepimo zdravje. Gibanje naj bo vsaj zmerne intenzivnosti, kar pomeni, da ste rahlo zadihani, srce vam utripa hitreje, po telesu občutite toploto, v vročem in vlažnem vremenu pa se lahko tudi oznojite.

 

POMEN TELESNE AKTIVNOSTI ZA ZDRAVJE

Gibanje je lahko užitek in lepo doživetje tudi v poznem življenjskem obdobju. Pri ljudeh z obolenjem in težavami gibalnega aparata priporočamo vadbo pod strokovnim nadzorom fizioterapevta. Zato je dobro, da se vključite v program individualne terapevtske vadbe, kjer vam strokovnjaki pripravijo ustrezen vadbeni načrt. Z redno vadbo si boste pridobili boljše ravnotežje, moč, koordinacijo, večjo gibčnost in vzdržljivost. 


Z redno telesno aktivnostjo:

  • izboljšamo kakovost življenja,
  • zmanjšamo tveganje za srčne bolezni ali kapi, ki sta vzrok za tretjino vseh smrti,
  • zmanjšamo tveganje za raka debelega črevesa za 50% ,
  • uravnavamo krvni tlak in sladkor v krvi,
  • preprečujemo nastanek in razvoj osteoporoze,
  • zmanjšamo možnost za pojav bolečin v spodnjem delu hrbta,
  • izboljšamo psihofizično počutje, zmanjšamo stres, občutek strahu, depresije in osamljenosti,
  • se izogibamo tveganemu vedenju (kajenje, prekomerno uživanje alkohola, nezdrava prehrana),
  • nadzorujemo telesno težo in zmanjšamo tveganje za pojav debelosti,
  • ohranjamo zdrave kosti, mišice in sklepe.